Cred că floristica românească are nevoie de un suflu nou

Acasă Forumuri Industria floristică din România Tendințe și noutăți din industrie Cred că floristica românească are nevoie de un suflu nou

  • Acest subiect are 6 răspunsuri, o opinie și a fost actualizat ultima dată acum 6 luni de Anca.
Vezi 6 fire de răspunsuri
  • Autor
    Articole
    • #341
      vreauflorarie.ro
      Moderator

      Opinie controversată, domeniul floristic din România are nevoie de un suflu nou, o revitalizare.

    • #342
      Anca
      Vizitator

      Și da, cred că aceasta este noua generație de floriști – care, pe lângă faptul că știu să facă un buchet sau un aranjament corect, sunt extrem de focusați și pe imaginea produsului și a brandului. Cel puțin în țara noastră, tendința merge în această direcție; suntem un popor căruia îi place estetica, buchetele și florile pompoase.

      Degeaba așteptăm clienți precum în Franța, Anglia sau Olanda, unde oamenii cumpără flori pentru acasă, flori vrac – nu buchete, pentru că le plac și așa este cultura lor. La noi, florile se cumpără foarte mult din obligație – pentru doamna doctor, doamna învățătoare, doamna primar etc.

      Îmi dați dreptate?

    • #343
      Crina
      Vizitator

      Eu nu sunt de foarte mulți ani în domeniu dar ma uit în jurul meu și vad doua situații.

      Printre cei vechi sunt floristi care au rămas tot acolo în 1900 toamna, dar sunt floristi cu multi ani de experiență care sunt într-o continua ascensiune și se vede ca tot timpul fac ceva nou.

      Iar printre cei „noi” vad tineri cu mult potențial ce încearcă sa facă altceva și totodată vad floristi noi ce lucrează fix ca în 1900 ca în piață.
      Este o mare nevoie de revitalizare, întotdeauna va fi nevoie. Doar ca sunt floristi ce nu investesc deloc în ei, nu vor sa crească

    • #344
      Ioana
      Vizitator

      Care este generația nouă de floriști?

    • #345
      vreauflorarie.ro
      Moderator

      Generația nouă de floriști este formată în principal din tineri care au crescut într-o eră digitală și sunt motivați să aducă inovație și schimbare în industria floristică.

    • #346
      Ioana
      Vizitator

      Aia știu, că în digital lucrez dar întreb în nominal – cred că ar fi de bun augur să-i punem frumos în vitrină dacă tot îi menționăm anonim.

      Spre exemplu, consider că parte din generația nouă face parte Amalia Ispas care a impresionat la Cupa României de Artă Florală, ediția V. Inovație și schimbare înseamnă TikTok sau knowledge în floristică, tehnici, proiecte grand design sau proiecte mici dar frumoase foc?

    • #347
      Anca
      Vizitator

      Îmi fac și eu curaj să fiu mai vocală, departe de mine gândul de a jigni pe cineva.

      Ceea ce nu pot înțelege este cum oameni cu experiență, cu multe cursuri urmate și predate, rămân la nivelul florăriei din anii 2010, ca să nu spunem din anii ’90.

      Mi se pare că la toate întâlnirile și cursurile se discută doar despre tehnică, însă cromatica, tipurile de flori combinate, imaginea de ansamblu a produsului etc., sunt lăsate deoparte.

      Îi dau dreptate inițiatorului în ideea de a separa cele două segmente – partea de tehnică și, mai ales, acele construcții pe care se pune atât de mult accent, dar pe care în florărie le poți aplica foarte rar, și cursurile pentru florărie, unde să înveți exact ceea ce ai nevoie, cum ar fi faptul că nu este tocmai potrivit să combini într-un buchet o crizantemă banală (nu ponpon) cu phalaenopsis, să înveți ce marfă trebuie să achiziționezi săptămânal și în funcție de sezon.

      Sunt oameni în această țară pe care i-am văzut la nenumărate cursuri, dar paginile lor de social media, site-ul și produsele lor au rămas undeva în trecut. Atunci, întrebarea este: ce beneficii le aduc acele cursuri, când în zilele noastre aproape toți clienții comandă prin social media, online, pe WhatsApp sau telefonic? Despre asta este era digitală.

Vezi 6 fire de răspunsuri
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.